dimecres, 31 d’agost del 2005

Des de l'aire


Durant les vacances vaig tenir l’oportunitat de volar per sobre de Mallorca en una d’aquestes avionetes que sobten per la seva petitesa i la gran maniobrabilitat que tenen. Reconec que hi vaig pujar mig acollonit, però en vaig sortir al·lucinat. Em va encantar l’experiència. L’aparell era molt manejable. Que volíem veure de més aprop una mansió, doncs cap avall a mirar-la bé. Que hi havia una cala desconeguda i buida que feia ganes visitar, doncs cap allà per trobar el camí. En algun moment vaig pensar que era com conduir un cotxe a través de l’aire, sense senyals, sense pràcticament trànsit i observant tot el que tenia als peus. El paisatge em va entusiasmar. Tot i això, vaig entristir-me veient els afores de Palma plens d’urbanitzacions acabades i a mig construir. Gairebé vaig plorar amb la nova mega autovia que connectarà Inca amb Alcúdia i que vista des de l’aire fa més patent la immensa destrossa de territori que representa. Em va sobtar el paisatge del pla, tot ple de pobles desperdigats i rodejats de finques molt ben cuidades (en general) i amb la seva caseta de camp. Em va cridar l'atenció l'extensió de l'Albufera, reserva dels ocells que cada any peregrinen de banda a banda del Mediterrani. I em vaig entusiasmar amb la Serra, paisatge on espero que els especuladors immobiliaris no posin mai les urpes, ja que és el vertader reducte de la Mallorca salvatge. Però sóc molt pessimista en aquest sentit.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

En definitiva, que Mallorca és preciosa i que t'encanta, no? ;)

Sa Roqueta

Tatxenko ha dit...

Doncs no diré que no... ;)

Anònim ha dit...

Si una terra es destroça és culpa dels habitants de la pròpia terra. És trist, però penso que és així. A Andorra é possible trobar racons salvatges, però el que queda més a prop del fons de vall s'ho estan carregant. I de qui és culpa? De la cobdícia i estupidesa dels propis andorrans, com no.

Andorra

Anònim ha dit...

Hola!
Ostres... aquest matí he parlat amb la Maria del Mar i li he demanat l'adreça del teu blog, encara no l'havia vist mai...Mare meva! En 4 paraules: IM-PE-ZIO-NAN-TE. Realment hi escrius cada dia, era veritat. Altre cop dic: IM-PE-ZIO-NAN-TE.

Anna Bio

Tatxenko ha dit...

Uep Anna Bio!!!
Benvinguda al blog! A veure si t'hi passes sovint! Ah, per cert, IM-PE-ZIO-NAN-TE són "5" paraules, no 4... Que repel·lent que sóc! ;)

Anònim ha dit...

osti miki quina enveja... ha de ser flipant anar a amb un trasto d'aquests... el proxim cop que anem cap alla haurem de fer una excursioneta amb avio en comptes de la mitica Vito jeje
PAX