dimarts, 11 de juliol del 2006

Pilots...

Els pilots d'Iberia tenen el mateix dret a defensar els seus llocs de treball que els treballadors de Philips, Lear o qualsevol altra empresa. En el cas d'Iberia, els pilots tenen una sèrie de condicions de treball que poden perdre per l'aparició de les línies de baix cost, on els pilots estan més mal pagats i no disfruten de tants avantatges com seria desitjable. I no són petites diferències, ja que algú que vulgui treballar com a pilot en una companyia com Vueling, per exemple, ha de pagar 3 o 4 milions per poder entrar i després tindrà un sou bastant més baix. És lògic que el SEPLA defensi amb tota la força les seves posicions i demani que les coses segueixin com fins ara. Vosaltres no ho faríeu?

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Entenc que es queixin si es troba en perill el seu lloc de treball. Però això li han d'explicar a la gent que fa molts mesos que te reservades les seves úniques vacances de l'any, i que ara, estos es dediquen a fer huelga. I claro, la fan en ple juliol. Això es premeditació i alevosia. No hi ha dret! Que cobre més de 30 quilos l'any! Ja està bé de pendre el pèl sempre a la gent del carrer!!

Anònim ha dit...

Està clar que una vaga de pilots en ple mes de novembre no seria ni de bon troç tan mediàtica... no?

Anònim ha dit...

Evidentment tenen dret a defensar les seves condicions laborals, però
em surgeixen algunes preguntes:

.- Quantes vagues recordes dels pilots d'Spanair o Air Europa i segons algunes informacions surgides als diaris les seves condicions laborals són "pitjors" que les dels pilots d'Iberia.

.- Quins avantatges consideres desitjables per un pilot? Creus que tots els que tenen són estrictament necessaris? I perquè alguns no els té un conductor d'un AVE per exemple?

.- No està Iberia en ple dret de realitzar una inversió en una aerolínia de baix cost? I rebaixar el sou dels pilots no és una forma de rebaixar costos? Creus que el que cobren actualment els pilots és un sou acord amb tot el que comporta?

.- Perquè no es facilita més l'accés a la professió de pilots? Potser així la professió no seria considerada com un luxe que poca gent pot pagar, a no ser que hi accedeixes a través de l'exèrcit de l'aire ...

Tatxenko ha dit...

Osti peres! Veig que avui estàs guerrer. Com que jo també ho estic una mica, et replicaré tot fent d'advocat del diable... ;)

1r. Els pilots d'Spanair no tenen el mateix sou però tenen altres avantatges. En tot cas, si veiessin que poden perdre el que tenen també farien vaga. El que fa que les vagues del SEPLA siguin tan brutals és el fet que tenen un fort sentit corporatiu ja que són gent d'una procedència molt similar i una cultura de cos molt profunda que a sobre són gairebé imprescindibles per fer funcionar l'empresa.
2n. Un conductor del TGV no ha hagut d'invertir 10 milions de pessetes per poder tenir la formació adequada a la professió. Tampoc necessita tants coneixements com per pilotar un avió ni té el mateix risc.
3r. Sí, Iberia està en tot el seu dret de fer una companyia de baix cost igual que Philips té tot el dret a marxar a produir a Taiwan. En les negociacions encara no s'ha entrat a parlar de sous. Per ara tan sols han demanat que se'ls garanteixi a tots el lloc de treball. El principal problema d'Iberia no és el sou dels pilots sinó els multimilionaris sous dels seus alts càrrecs i la pèssima gestió que estan fent. I sí, crec que el sou dels pilots és desorbitat, exactament igual que els sous de determinats oficis i determinats càrrecs empresarials.
4rt. Tens tota la raó. El problema ve de l'accés a la professió i, en el cas d'Iberia del vet que els mateixos pilots del SEPLA fan "de facto" als qui volen accedir i no tenen el contacte adequat.

Anònim ha dit...

Els pilots d'Iberia haurien de començar a entendre que treballen en una empresa privada i que s'han acabat els privilegis. Tots al carrer!

Anònim ha dit...

Tatxenko, anem per parts:

.- no sé quins avantatges tenen els pilots d'Spanair que no tenen els d'Iberia, segur que en els pots explicar que tens fonts d'informació en aquest món!! ;)

.- no entenc que pel fet d'haver pagat de 6 a 10 milions de peles per la seva formació hagin de tenir certs avantatges o privilegis, no sé si és el que insinues. Però com ja he dit en la formació i el cost dels pilots radica un dels principals problemes del qual en podríem parlar. Òbviament que formar un pilot és car, no és el mateix que estudiar Económiques per exemple, qui ho ha de pagar podríem discutir-ho ... Pel que fa al "conductor" de l'AVE la responsabilitat és la mateixa, no?

.- a veure jo crec que el principal problema dels pilots d'Iberia és que no s'acaben de creure que ara són una empresa privada, no sé si la gestió dels seus directius és més o menys encertada, segurament és poc encertada. I pel que fa a la negociació la primera reivindicació dels pilots era que els garantissin els sous fins als 65 anys, et sembla normal? A mi no ....

.- i tal i com dius tu, i segons tinc entès els pilots d'Iberia són lleugerament sectaris i des de fa temps bloquegen l'accés de nous pilots a l'empresa.

Amb tots aquests condicionants no crec que siguin el colectiu més defensable quan fa una vaga.