dimecres, 27 d’abril del 2005

Taller d'escriptura

Un cuquet que tenia a dins des dels 8 o 10 anys s'ha tornat a despertar. Em diu que escrigui. Miquel, escriu, escriu el que sigui, però escriu. I això faig. Això del blog és tan sols una excusa per desfogar-me de la necessitat que tinc d'escriure. En certa manera és una continuació dels relats curts que havia escrit quan tenia entre 16 i 20 anys. No sé si tinc talent (això no ho decideixo jo). Tampoc sé si el talent és un do amb el que neixes o s'ha d'entrenar molt. El que sé és que m'agradaria escriure una novel·la. Una novel·la d'unes 300 o 400 pàgines, amb uns personatges realistes, uns escenaris que despertin la imaginació i una trama que enganxi des de les primeres pàgines. Aquest és el meu ideal. I a partir d'aquí, que sigui el que Déu vulgui.

El primer pas ha sigut apuntar-me a un curs de tècniques d'escriptura a la Casa Elizalde. Estic descobrint coses noves. Com fer una descripció d'un paisatge, com crear un personatge de cap a peus que tingui coherència i sense estridències... Com no fer cagades de bulto en escriure... En conclusió, és un curs molt interessant perquè estic descobrint que sóc un complet ignorant en aquest art. També estic content perquè he descobert que la meva intuïció m'havia dut a escriure d'una forma correcta, sense errors gegantins. En conclusió, espero aprofitar el curs per poder escriure quelcom decent.

Sempre serà molt més divertit que no pas fer de Market Analyst...

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Vols dir que ha de ser de 300 o 400 pàgines? Pq no comences amb una cosa més curteta? Pensa que hi ha gent que ens l'haurem de llegir i podria arribar a ser una tortura... je je je (ÉS BROMA!!!)

Jo pens que està molt bé que persegueixis els teus somnis i que, encara que no arribéssis a ser un gran escriptor, si a tu t'agrada escriure no has de permetre que res t'aturi.

La felicitat la fan les petites coses que ens agrada fer i la companyia de les persones que ens estimam (crec...)

Sa Roqueta

Tatxenko ha dit...

No cal que tornis a l'institut, només t'hauràs d'entrenar!!!!! ;-)

Anònim ha dit...

Home això està molt bé maiki. Qui no ha desitjat mai ser escriptor i poder currar a casa al teu ritme jajaja. Mira ja tens alguna cosa per fer en el teu any sebàtic :P
Ara bé, suposo que serem els primers crític en poder disfrutar de la teva opera prima no?¿