dilluns, 8 de gener del 2007

Com fer d'una revisió una muntanya

Nens i nenes, pares i mares, aquesta empresa on estic ara és una cosa seriosa:
M'acaben de passar un comunicat intern (quin "luju") on m'informen que el dilluns 22 de gener hauré de passar la revisió a una mútua. La revisió consisteix en una anàlisi de sang i una anàlisi d'orina a les quals hauré d'anar en dejú. No hi haurà prova d'esforç ni revisió cardiològica ni res del que es fa als jugadors del Barça i que veiem per la tele cada cop que hi ha un nou fitxatge. Així que no podré demostrar la meva imponent condició física fruit de les hores setmanals de natació i partits de bàsquet. Una llàstima, encara que després dels excessos d'aquestes festes no sé jo si estic massa preparat per fer gaire esforç físic... Una cosa que em té intrigat és el perquè de l'anàlisi d'orina. Entenc que amb un bon anàlisi de sang es poden analitzar la majoria de malalties i que amb un anàlisi d'orina poca cosa de més es pot saber, a no ser que, tornant als símils esportius vulguin fer un anàlisi per veure si hi ha algú que es dopa... A més, la revisió és a les 8 del matí i a mi em costa pixar dos cops seguits, per tant, si pixo en llevar-me, quan arribi a la consulta no pixaré ni de conya. Per altra banda, si m'he de llevar, travessar tota Barcelona, trobar el racó de món on hi ha la consulta i esperar els deu minuts de rigor sense haver buidat la bufeta, encara em rebentarà... I pensar que m'hauran de punxar per treure'm sang tampoc em tranquilitza, per molt donant de sang que jo sigui, la sang em fa molt de respecte... I si resulta que em troben el colesterol alt? Hauré de renunciar a menjar tot el que a mi m'agrada???
PS: aquest escrit té més d'ironia que de realitat, ja que trobo molt important que les empreses mirin per la salut dels seus treballadors, encara que no controlin les dioptries que estem perdent davant la pantalla de l'ordinador de l'any de la quica, ni els mals d'esquena i d'articulacions per seure en cadires i taules absolutament inadequades per obtenir una bona posició ergonòmica.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Uf... se m'estan acudint molts comentaris al teu post d'avui, o sigui que em limitaré a enumerar-ne uns quants:

a) Si la teva empresa és com la meva, tot el tema del desgast d'esquena i còrnies te'l solucionaran fent-te mirar una animació cutre en Flash que es podria resumir així: "per anar bé, les cadires han de tenir, com a mínim, 5 potes".

b) Corregiu-me si m'equivoco, però en dejú no inclou l'aigua, no? Per tant: pixa a casa tot el que vulguis i quan et toqui fer la revisió, beu-te a Sant Hilari una Font Vella de litre i mig, i ja està. :P

c) Por lo que te queda en el convento (o és que l'empresa té sucursal al lloc de fugida?), podries fer la gracieta i prendre't uns quants psicotròpics la nit abans de fer la revisió, a veure què surt, no?

d) O millor encara: aconsegueix orina d'algú altre (preferiblement d'alguna dona embarassada) i fes-la colar com a teva. Suposo que no t'obligaran a canviar el suc de les olives davant del revisor, no?

e) Mmmmh... aquest últim comentari no desentonaria gens com a argument de partida d'alguna pel·lícula X, eh?

I paro ja, que no són hores... :D

Anònim ha dit...

Tatxenku,

En primer lloc, li dius al teu amic del comentari anterior que "en dejú" sí inclou l'aigua.

En segon lloc, el que has de fer és anar a la farmàcia i comprar un potet per a mostres d'orina. El primer pipí del matí és el que han d'analitzar, i és aquest el que els has de dur. Tingues la precaució, però, de fer les primeres gotetes fora (és difícil aturar-te a mitja micció, però el tema és aquest).

Per últim, que et passis pel meu blog, que t'hi he deixat deures.

Anònim ha dit...

Cruella, no cal que facis servir en Tatxenko de mitjancer, ja me'n dono per assabentat per la propera anàlisi que m'hagin de fer. ;)

Certament, feia temps que no havia d'anar en dejú a cap lloc, i no recordava si l'aigua comptava o no, però del que sí que estic segur és que la mostra d'orina la vaig produir allà mateix (al lavabo del centre mèdic, vull dir), i amb un pot que em van donar just en aquell moment. Ha canviat la praxi en els darrers 2 anys i mig? Ambdues són igualment de vàlides? O és que els d'aquell centre mèdic en particular són uns ineptes?

Anònim ha dit...

Una cosa és l'anàlisi d'orina completa i en laboratori, per la qual cal recollir el potet d'orina de primera hora del matí (llançant les primeres gotes), i l'altra és l'anàlisi rutinària. Les rutinàries, com suposo que serà la d'en Tatxenko, es poden fer a totes hores del dia, i serveixen per detectar infeccions o sang a l'orina.

Salutacions,

Tatxenko ha dit...

Abans de res, benvingut, votant anònim! Et segueixo diàriament!!!
Palatreco, on t'havies fotut tot aquest temps????
Els comentaris no eren el mateix sense tu!!!!

A veure, abans que us discutiu més, cap de les vostres explicacions m'ha convençut. Em sembla que ho preguntaré a qui m'ha passat el comunicat, cosa que no havia fet per no fer el ridícul, cosa que sembla que no faré perquè la resposta no és òbvia...

Anònim ha dit...

Ara, cony! Ahir al vespre, a casa, no hi havia manera que em deixés enviar un comentari! Grrr...

Per al·lusions, li diré a en Tatxenko que m'havia desenganxat d'aquest blog quan el va deixar penjat, i que m'ha costat reenganxar-m'hi perquè ha coïncidit que a la feina se'ls hi ha donat per fer-me treballar. Quina barra!

Espero aparéixer per aquí més sovint, sempre és reconfortant que et trobin a faltar. :P

PD: ep! Ara que m'ho rellegeixo, en cap moment les paraules d'en Tatxenko diuen que em trobés a faltar, només que els comentaris no eren el mateix. Mmmm... ¬¬

Tatxenko ha dit...

Palatreco ets molt primmirat!!!!
;)