divendres, 17 de febrer del 2006

Blogs (5)

Seguint amb la ratxa de blogs mallorquins, avui us en mostro el tercer consecutiu. El vaig descobrir de casualitat uns dies abans que “saltés a la fama” a través de les pàgines del pseudopamflet “El Mundo-El Día”, que ja sabeu que és el referent de la dreta més xunga de Mallorca i és llegit per mi i altres centenars de ciutadans d’esquerres i/o nacionalistes perifèrics àvids de notícies que ens remoguin el ventre. (Algun dia algú haurà de fer una tesi sobre el masoquisme d’aquest segment de població que som lectors o oients assidus d’aquests mitjans tan rabiosos, com el citat El Mundo o la Razón, l’ABC, la COPE o Libertad Digital).
Tornant al blog, cal dir que l'escriu en Jordi Bayona, que va ser cap de premsa del Pacte de Progrés i jo vaig descobrir gràcies a una novel·la que va escriure sobre aquesta primera experiència de l’esquerra al Govern Balear i que vaig comprar. La novel·la, mig autobiogràfica i mig inventada no és res de l’altre món i encara tinc pendent acabar-la de llegir. Malgrat tot, no sé si no la vaig acabar de llegir per l’estil d’escriptura del periodista o bé per la ràbia que vaig anar acumulant pàgina rere pàgina en llegir els intríngulis del funcionament gairebé amateur del Pacte de progrés i la "puteria" amb què actuava l'oposició. Tot això no vol dir que sigui una novel·la poc interessant, ja que sí que ho és, sobretot pel punt de vista de qui l’ha escrita. És més, em sembla que un dia d’aquests, amb la derrota del Pacte ja més païda, l’acabaré…
Com m’he enrotllat… Avui en dia, en Jordi Bayona és el cap de premsa del “Delegado del Gobierno español en Baleares”, una de les poques àrees de poder que queden al PSOE allà. Com ja sabem tots i veiem cada dia, el PP i el seu braç escrit no poden tolerar que cap organisme escapi de les seves urpes, per això van decidir el dijous 9 de febrer iniciar una campanya contra en Jordi Bayona arrel de les informacions que dóna al seu blog. Informacions que en alguns casos són novedoses i en d’altres casos recopilatoris d’informació per desmuntar les constants i repetitives mentides del PP. En aquest sentit, no us perdeu la informació que donava en el post d’ahir!

M’he permès fer un recull de la propaganda que els del pamflet van fer sobre el blog d’en Jordi Bayona amb la clara intenció de desgastar-lo a ell, al seu cap (en Ramon Socias, delegat del Govern espanyol) i de retruc al PSOE.
Us recomano fullejar-ho per arribar a entendre l’odi que aquesta gent tenen dins el seu cap:

Dijous 9 de febrer: Publiquen com a notícia: El jefe de prensa de Socías dice que «los constructores le alegran el bolsillo a Matas»
3 Afegitons a la notícia:
- «Matas 'toreó' el 'caso Formentera' porque el juez instructor era su amigo»
- Un panfleto en la red
- Llama «bufón» a Rajoy por criticar el Estatut


Divendres 10: Publiquen com a notícia: El Govern llama «resentido» al ‘gurú’ de Socías y Antich que sugiere que Matas cobra comisiones
4 afegitons a la notícia:
- «Nos ganaremos a la gente con todo tipo de mentiras y demagogia»
- «El mamporrero del Gobierno»
- «Bayona actúa desde el rencor»
- «Acusaciones de muy mal gusto»
A més, en l’apartat d’Opinió (impresiones) publiquen el següent article: Jordi Bayona: calumniador, injuriador y encima mentiroso

Dissabte 11: Publiquen com a notícia: El Govern deplora las 'calumnias y artimañas barriobajeras' del jefe de prensa de Socías
1 afegitó a la notícia:
- Bayona dice en su web que IB3 Radio tiene «cero oyentes»
A més, publiquen un Article d’opinió (La telaraña) firmat per Juan Planas Bennasar: El blog cutre

Diumenge 12: Publiquen com a notícia: El jefe de prensa de Socías amenaza a Estaràs con sacarle dossiers y meterle una querella
1 afegitó a la notícia:
- El 'mártir' de la libertad que quiso cerrar EL MUNDO

En diumenge també publiquen opinió (impresiones) sobre el tema: Bayona amenaza ahora a Estaràs con un dossier y los tribunales

Dilluns 13: El titular de la notícia (si fins ara em moria de riure, ara ja...) és el següent: El jefe de prensa de Socías vuelca sus artículos antiPP en su web personal en su horario laboral
1 afegitó a la notícia:
- El PP exige al delegado del Gobierno que destituya a su jefe de prensa
I l'article d'Opinió de torn (Impresiones): El colmo de la desfachatez, Bayona se dedica a insultar en horario laboral

En total, 5 dies dedicats a parlar d’un BLOG. Si no m'he descomptat, són 5 notícies, 10 ampliacions d’informació, 3 articles d’opinió no signada i un article d’opinió firmada.
A veure si amb tots els enllaços que els he fet em dediquen una mica d'atenció, que jo també vull sortir al pamflet!!