dilluns, 27 de febrer del 2006

Disfressat, jo?

No m'agrada gens disfressar-me. És més, des de que tindria 9 o 10 anys que no ho faig. Bé, sí que em disfresso per anar a casaments o reunions amb clients, però no és ben bé el mateix. Això del carnestoltes o carnaval o com carai es digui és una festa que la suprimiria perfectament del calendari i em quedaria tan a gust. I encara suporto menys anar a veure les rues del carnestoltes: gent pseudodisfressada que fa el ridícul ballant al ritme de les músiques més horteres que hi ha al mercat. Alguns, almenys tenen la decència d'ocultar les seves cares, però d'altres no: a cara descoberta i mig despullats en ple mes de febrer obliden que una de les gràcies del carnestoltes és que no et reconeguin. En primer lloc, que no et reconeguin perquè així pots fer totes les animalades que vulguis (recordem l'origen pagà de la festa). I en segon lloc perquè no associïn aquell ridícul amb la teva cara.
Afortunadament, aquest any plovia i no he anat a la rua de Blanes, tot i que s'ha fet de pressa i corrents durant una horeta en què la pluja ha amainat. I la gent que es disfressa ho fa, majoritàriament "per passar-s'ho bé". Doncs jo, ho sento perquè sé que la meva opinió en aquest tema és bastant minoritària, per passar-m'ho bé no necessito disfressar-me de guardia civil, ni anar a caminar al ritme de "sevillanes", ni sentir-me observat pels xafarders que rodegen la rua, ni aprendre'm una coreografia absurda, ni cridar, ni ballar... Res, que sóc un avorrit. Encara entendria el fet de disfressar-me per sortir de festa un dia, però per anar a una rua: hauria d'anar molt i molt borratxo. Potser aquest és el secret dels ruaires...

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Carai, no sabia aquesta fòbia teva a les rues i als disfrassos. M'has sorprès... I amb la cavalcada de Reis no et passa el mateix??? També hi ha molta gent disfressada de coses que ben poc tenen a veure amb l'arribada dels Reis Mags??

Sa Roqueta

Tatxenko ha dit...

Doncs també trobo que sobra una mica tota la parafernàlia que acompanya els reis i els patges, però els Reis d'Orient els indultaria perquè és una festa pels nens. Quan vaig a veure la cavalcada dels reis recordo quan era petit i m'emociona i tot. Per això hi vaig. Però les rues de carnaval se les poden fotre pel... ;)

Anònim ha dit...

Tatxenko viu i deixa viure!!!!

Jo no m'he disfressat. Enguany a la colla no ho hem proposat. Però carai, em feien una mica d'envejota alguns disfressats. Mira, per què no dir-ho!

Bueno, tu deus ser dels que es disfressen a la intimitat. També és una bona opció

Tatxenko ha dit...

Osti tu... Encara no tindré ni el dret a discrepar i trobar absurda l'actitud de tota la colla de preadolescents amagats en cossos adults que xalen com nens perquè un dia a l'any van a fer el pallús vestits de vés-a-saber-què en una rua i la resta del poble els observa mentre mouen el cul al ritme de la "mayonesa"... ;)
Bé, ja m'he desfogat. L'any que ve em posaré el burka que duc per estar per casa i repartiré bíblies als negrets del poble, a veure si "faig amics"...