dilluns, 29 de maig del 2006

"memes"

Fa més d'un any que tinc el blog aquest en marxa i mai, però mai, ningú m'havia enviat un "meme" d'aquests (encara no sé ben bé quin significat té aquesta paraula...). Però el senyor Murphy ha aparegut i ha volgut que en un mateix cap de setmana me n'arribin dos de diferents. N'havia vist alguns en diferents blogs però no n'entenia el motiu (i segueixo sense "pillar-ho"). Es veu que hi ha una sèrie de preguntes que s'han de contestar. Ho intentaré, malgrat tot:

Primer el "meme" de l'egocrata (demà el de la reusenca):

3 Llibres d'entreteniment:


- Dissabte de l'Ian McEwan. Més que res el recomano perquè el vaig acabar ahir i, tot i que és prou dens, fa pensar, el cabronàs...

- La pell freda de l'Albert Sánchez Piñol. El vaig comprar a cegues per Sant Jordi de fa 3 anys (diria) quan encara era la primera edició i ningú me n'havia parlat. El vaig llegir sense cap mena de predisposició mediàtica i vaig quedar impactat per la història que s'hi explica.

- Marines i boscatges de Joaquim Ruyra. Llibre bàsic per tot blanenc, escrit en llenguatge blanenc autèntic del que sento parlar als meus avis i als pagesos de Blanes. Són històries desiguals però que a mi em tenen enganxat.


3 obres de ciència política:

Em nego a remoure el meu passat. Cada dia que passa estic més convençut que ciència i política són dues paraules que no poden anar juntes en la mateixa frase. I menys donar nom a una especialitat acadèmica. Politòlegs: ja em podeu ostiar.


3 direccions d'internet:

- ACB.COM: tot el que vulguis saber (i més) sobre el bàsquet ACB.

- vilaweb.cat: és la pàgina que tinc d'inici

- google: potser perquè ja és com part de la família, sovint no reconec la importància d'aquest cercador. Què seríem sense el Google???


3 blogs:

En tinc molts d'enllaçats i tots els trobo interessants. Si hagués de triar tres blogs que podria endur-me a una illa deserta (quina absurditat) segurament escolliria:

- la mireia: hem sembla una narradora molt interessant que a començat amb molta força (canvieu les "h" de lloc)

- l'anasagasti: aquest home fot canya a tothom! Només que al país en tinguéssim un parell com ell les coses no anirien com van... (i que consti que no sóc el típic que s'emmiralla en tot amb Euskadi)

- en saül gordillo: això és periodisme!



3 pel·lícules:

No sóc massa cinèfil, però encara em puc mig defensar:


- Millor impossible: per motius que no vénen al cas

- Braveheart: "Ens podran treure la vida, però mai ens treuran la llibertat"

- Match Point: primera i última pel·lícula que he vist d'en Woody Allen i em va encantar (d'acord, sóc un pecador però hi posaré remei)

3 discos:

Sóc un pecador a qui la música doncs, ni fu ni fa... Sóc rarot rarot rarot i a sobre ho faig públic. Au, ja podeu parlar malament de mi per no tenir preferències entre el pop més actual, els clàssics del rock, la música clàssica, els heavies de tota la vida, la música en català o el tecno. Menys el flamenco i les sevillanes, que em posen molt nerviós amb els esgarips que foten, m'ho empasso tot, però tal com ho escolto, ho oblido... Fotré els tres primers discs que em vénen al cap de veure'ls per casa:

- Memòria de Cris Juanico

- Streets of Philadelphia de Bruce Springsteen

- Un ram de locura de Ja t'ho diré

Edito: m'acaben de xivar que una de les coses de fer "memes" d'aquests és que després s'han de reenviar. O sigui que li passo el marron a algú altre. Acaba de tocar a la Tempus Fugit, la Reusenca (venjança!) i lo tortosí expatriat (en comptes de llibres de ciència política, cal que poseu llibres de les vostres disciplines).

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Qué heavy!!!! Per fi trobo una persona que la música ni fu ni fa, que no té preferències, que s'ho empassa amb la mateixa facilitat que ho oblida. Uf, he tornat a néixer. Em creia una incultararaassocial i veig que no, o que en tot cas no l'única. (Potser Boney M, The Beatles i Sau)
Cinèfila? Titanic, Lo mejor que le puede pasar a un croissant i Tesis. Perquè us en féu una idea.
Quina gràcia. Bueno, una anècdota que no m'he volgut deixar d'explicar.

Mireia ha dit...

Mercès, Tatxenko, amb "h" i sense "h".

Anònim ha dit...

Uala! Tatxenko! què rencorós, no? que consti que no t'ho tindré en compte i que fins i tot faré el meme que m'has encarregat, sembla divertit!

Anònim ha dit...

acabo de descubrir que és això del "meme" !!! no tinia ni idea...em poso amb el tema....