dilluns, 15 de maig del 2006

País: paisatge + gent

Estic escrivint en calent. Acabo de mirar el 30 Minuts i em vénen ganes de vomitar. De treure tota la merda en forma de ràbia que duc a dins. El programa d’avui tan sols m’ha recordat com estem destrossant el país. Tots ens omplim la boca dient que ens estimem Catalunya i som incapaços de mantenir-la com un lloc habitable, on hi càpiga tothom, des dels urbanites amants de l’asfalt, els edificis i la velocitat, als rurals que estimen la tranquil·litat, l’harmonia i el paisatge. Actualment tot allò urbà està destrossant els espais naturals que ens queden al país. Blanes és una puta merda. Aquest cap de setmana he vist com als terrenys de l'antiga SAFA s'hi estan fent naus industrials i pisos, pisos i pisos. El Racó Blau, fins fa un mes, zona boscosa aviat serà un formiguer per gent de fora. Sí, ho repeteixo: Blanes és una puta merda. El poble està plagat de gitanos i gent del cinturó industrial de Barcelona que s'instal·la als càmpings per quatre xavos i dóna vida al Mercadona. On és el pretés turisme de qualitat que des de l'Ajuntament ens venen? Els pocs espais verds que coneixia de petit actualment són polígons o apartaments. I a qui ha beneficiat això? Els joves amb estudis seguim emigrant a Girona o Barcelona a guanyar-nos la vida. A Blanes només hi ha lloc per les feines poc qualificades, pel turisme i la construcció. I quant més es construeix, més cars són els pisos, per tant, que no em vingui cap “listillo” a dir que és necessari construir perquè sinó els pisos serien més cars. Si els mateixos cabrons que es forren construint després compren pisos que mantenen buits per especular… Si quant més construeixen, més mà d’obra necessiten i més immigració ha de venir a treballar (i ha d’adquirir un habitatge). Si més pisos implica més gent, més gent, són més cotxes i més cotxes més autopistes i més autopistes, més consum de territori… Ens acabarem enfonsant en la nostra pròpia merda. I mentrestant, em sento com un gilipolles intentant pensar en global: deixem que Catalunya tingui grans ciutats i grans àrees rurals: no volguem que tot sigui una gran ciutat, que en 5 o 6 anys serà impossible trobar un espai verd entre Blanes i Barcelona!!!! I els ajuntaments dient que l’única manera de finançar-se que tenen és construir per captar nous habitants i noves empreses. I em trobo els companys d'EGB que no sabien "fer la O amb un canutu", que als 14 anys van llegir el darrer llibre de la seva vida i van començar a treballar a l'obra i es passegen amb uns BMWs immensos i viuen en xalets que ja voldria jo tenir-ne la meitat... Pareu el tren, que jo baixo i continuo a peu (i en direcció contrària).

7 comentaris:

Anònim ha dit...

D'acord amb tu, però també hi ha ecologistes que són 4 freaks. En el mateix reportatge sortia una tia del Priorat queixant-se perquè amb l'explotació de la vinya s'havien fet noves terrasses, i perquè els molins de vent li destrossaven el paisatge...

En què quedem: en un lloc on pràcticament no hi ha especulació urbanística, volem que la gent s'hi pugui guanyar la vida? O el territori només ha de servir perquè els xaves s'hi puguin anar a fer la foto els diumenges?

A vegades em fa la sensació que aquests ecologistes són 4 milionaris de BCN que es poden permetre el luxe de fer campanya perquè no es toqui res del territori on han comprat la seva caseta...

Només és una reflexió, i entenc que no es contradiu amb el que expliques al post.

Salut!

Marc

Tatxenko ha dit...

No es contradiu gens amb el que dic. Jo també vaig flipar amb allò de les terrasses de vinya al Priorat... I els ecologistes freaks no són sants de la meva devoció. A mi el que em va tocar la fibra van ser els pagesos amos de les masies centenàries del Maresme que estan resistint com l'Astèrix veient com els boscos del voltant de les seves terres ara són autopistes i urbanitzacions...

Anònim ha dit...

Sí, realment té mèrit resistir-se a les maletes de pasta que els deuen oferir...

Marc

Anònim ha dit...

Discrepo amb el Marc sobre el Priorat. Crec que al Priorat s'hi pot viure sense els molins de vent. El Priorat és paisatge, és dels pocs llocs de Catalunya que com s'ha despedregar molt, s'han ressistit a construir. El que passa és que els quatre tontos que no volen o no saben espavilar-se volen pujar al carro dels molins de vent perquè els donin un treball prop de casa i l'impacte se'ls en fot perquè el cap de setmana van a la discoteca i no de passejada pel Priorat. HO sento, però crec que és de les úniques comarques de Catalunya que ressisteix i tots hauríem de fer fort perquè aguantés.

Anònim ha dit...

Tu mateix has dit que això permet a una part de la població tenir un treball a prop de casa. Com també ho permet el cultiu de la vinya amb mètodes moderns. El que no podem pretendre és mantenir un paisatge idèntic per a tota l'eternitat, sinó mantenir-ne l'essència, i crec que l'essència no es malmet amb molins de vent si s'instal·len de forma ordenada i limitada.

Tot això, sense entrar a parlar del tema de les energies alternatives, que tothom demana però ningú vol al seu territori. Crec que al sud de Catalunya (i a l'Empordà) hem d'aprofitar l'energia eòlica, i dedicar les protestes a eliminar altres instal·lacions que presenten més riscos: Vandellòs, Ascó, Flix, etc.


Marc

Anònim ha dit...

Doncs mira Marc, estic d'acord amb tu a mitges. Jo crec que és a l'Empordà on s'hauria d'aprofitar per posar molins de vent perquè al sud ja hi tenim la Petroquímica, els residus de l'Ebre a Flix i l'Erkímia de Flix, dos centrals nuclears a Ascó, una a Vandellòs, més el mamotreto que queda de l'altra, també estan fent una de cicle combinat i tenim molins de vent al Perelló i .... vols que continuï?? T'ho diré més clar: a Barcelona hi viuen, a l'Empordà hi van d'estiueig i al sud hi tiren la merda. Oi que potser no compartim opinions però ens entenem a la perfecció? I espero que el to en què llegeixis aquest comentari sigui suau. Jo, ara mateix estic escrivint un comentari, no expulsant la ràbia que tinc dins.

Anònim ha dit...

Totalment i absoluta d'acord amb tu! Per això flipo quan, amb la merda que arribeu a tenir aquí baix, la principal preocupació se centra en els molins de vent (a terra o a mar) o la granja de micos de Camarles... Però si teniu 3 nuclears! Bé, el que vull dir és que caldria fer un tracte: molins a canvi de menys merda contaminant i perillosa d'aquesta...


Marc
PS: Espero que els meus comentaris també els llegeixis en to positiu, res més lluny de la meva voluntat l'enemistar-me amb camarades de blog.