dimecres, 26 d’abril del 2006

Converses caçades al vol

Trucades telefòniques de les companyes de feina en un període de 40 minuts (ara que estic més enfeinat sembla que la resta no fot ni brot, com sempre). Les he traduït al català.

a (té una gossa)- Hola. Volia demanar hora per portar la meva gossa a tallar-se el pèl. (...) Es diu Ona. (...) Sí, li voldria fer que li retallin de tot arreu i li deixin ben curtet. Especialment allà a la zona on fa pipi i els voltants. (...) D'acord.
b (està esperant el seu quart fill)- Hola. Sí, estic molt bé. Ahir ja vaig anar a comprar roba normal per després del part. (...) Bé, sí que potser en tindré un altre però encara esperarem un any. Quan sigui a l'hospital, la mama vindrà a casa per tenir cura dels altres tres. Em fa una pena, haver-los de deixar a casa... L'altre cop vaig plorar i ho vaig passar malament, perquè ells s'entristeixen quan em veuen que vaig a l'hospital. Pobrissons. (...) També he anat a comprar roba per la nena. He vist unes coses superxules.... (...) Era a Ganduxer, ara no recordo a quina alçada. Ja t'ho diré...
c (té molta mala llet)- Que t'he dit que no! Bé, no li donis menjar al nen. Espera a que jo arribi. (...) Que no! (...) Joder sempre fots el que vols (...) doncs jo sóc la seva mare! (...) Au va! Ja parlarem!
a (la de la gossa)- Hola cari! (...) He demanat hora per dur l'Ona a la perruqueria a les 5. La hi podràs dur? (...) Però si a les 5 no treballes! (...) Doncs ja m'ho podries haver dit abans de que demanés hora! (...) D'acord, d'acord, la gossa és meva. Au, adéu!
b (la que està prenyada del quart)- Hola iaia! (...) Sí, estic molt contenta, perdona que no t'hagi donat les gràcies abans, però vaig trucar i comunicaves i ja no hi vaig pensar més. (...) Sí que m'ha agradat molt la roba! Estic molt contenta! Però em sap greu carregar-te de feina d'aquesta manera... (...) Sí que m'agrada rosa. Molt bufó. (...) Sí, l'altre dia vaig anar a casa de la tia Eugenia i ho vam comentar que ens agradarà molt. Moltes gràcies (...) Blablabla...
a (la de la gossa) - Hola guapíssima! (...) Com va tot? (...) Escolta, he de dur l'Ona al perruquer. La hi podries acompanyar tu aquesta tarda? (...) Ai! Moltes gràcies! (...) Ah, i sobretot mira que li facin bé la zona per la que fa pipí i això, d'acord? (...) Vinga! Mua!
b (la prenyada un altre cop) - Hola! (...) Sí, el tindré el 14 de maig. Em faran cesàrea. Res. És un moment i ja està i no fa mal. El primer sí que va ser dur, però ara ja és com un tràmit. Hehehe (...), bé, suposo que ja passaràs per l'hospital, no? (...) hahaha! I tu quin dia el tens al final? (...) Ostres! sí que vindran seguits! (...) Doncs no, encara no tenim nom. Em sembla que li posarem el meu (...) L'únic problema és que li diran com jo però en petit i no em convenç. (...) Blablabla...
c (la que té mala llet)- Hola! (...) Ei tia, hem de quedar aquesta setmana per anar a sopar i prendre alguna cosa, que ens hem de posar al dia (...) A on et fa gràcia? (...) Val, ara busco un restaurant per allà i l'encarrego. (...) (...) Tia, tia tia!!!! Quina il·lusió!!! I perquè no m'ho havies dit abans??? (...) De tres mesos!!! Que guais!!! (...) Ostres, quedem per demà vespre. Ara ho dic a les altres!
b (la prenyada) - Hola mama! Ahir vaig veure una roba moníssima a la botiga aquella que em vas dir! (...) Vaig comprar un parell de coses, però n'hi ha moltíssima de xula. Me'n compraràs? (...) Aiiii! Gràcies mami! (...) He parlat amb la iaia i li he donat les gràcies per la roba. Estava molt contenta. (...)
Després de fer les trucades, es reuneixen a la cuina a fer el cafè on s'expliquen les aventuretes i jo aprofito per escriure aquest post. La meva productivitat és baixa, però la d'elles és d'escàndol. Sorprenentment, aquest vaixell (pastera, perdó) no s'acaba d'enfonsar, tot i que més vies d'aigua no pot tenir. Segueixo buscant un altre vaixell de més envergadora per seguir el viatge, encara que no sé ben bé cap on. Mentrestant, seguiré observant atentament què no s'ha de fer en horari laboral. Ostres, ara que ja acabo d'escriure ja tornen a l'atac! Bufff
NOTA AL PEU: he editat: la prenyada no espera el tercer fill. Ja em perdonareu però m'he descomptat: espera el QUART fill (i aquesta setmana ha fet 30 anys). Aquestes de l'Opus crien com conilles...

6 comentaris:

Anònim ha dit...

I sort que no sou funcionaris que sinó???

Sa Roqueta

Anònim ha dit...

Com que has posat això de vaixell-pastera, voldria fer una reflexió: perque abans els immigrants venien amb pastera i ara arriben amb "cayuco"? Que passa, que sona més guai dir-li cayuco a les barquetes aquestes de merda, o és que aquestes no s'enfonsen com les pasteres?

Jordi

Anònim ha dit...

Tio, boníssim, m'he fotut un fart de riure (sobretot amb la super-mamy pijeta...)! A la meva pastera passa igual (ja sé que no és consol...), es treballa poc, es treballa poc...

Tatxenko ha dit...

Sa Roqueta: al sector públic deu ser espectacular...
Jordi: osti, doncs no hi havia pensat, però deu ser la paraula de moda: caiucos. Igual d'aquí un parell d'anys els periodistes s'animen a dir-ne rais i ens diuen que els importen de la Noguera Pallaresa...
lte: arriba un moment que ni tan sols és consol el fet de que paguin a final de mes... ànims!

Anònim ha dit...

m'ha encantat el teu retrat de la realitat que t'envolta. M'he pixat de riure. Pobre, deus estar d'estrògens i progesterona fins als ous, mai millor dit.

Anònim ha dit...

Jordi, en diuen cayucos perquè és el nom que en reben les embarcacions que s'utilitzen per la pesca a les costes de Mali. Pastera és un genèric. Els immigrants del Marroc no arriben en cayuco, arriben en pastera. Els de Mali, en cayuco.

Tatxenko no pots desembarcar-te d'aquest vaixell. És genial per mantenir l'ànim en alça. Quan un es deprimeix perquè la feina no l'ha feta com voldria pensa: però si sóc el més sensat i els menys superflu!!!!

Ara que tampoc t'hi acostumis, que acabaràs pensant que aquest ecosistema és el món i al món també hi han cayucos, i pasteres.