dijous, 7 d’abril del 2005

Més sobre el Papa (que pesadet...)

Cal que tothom ensaboni la memòria del Papa tal i com s'està fent fins ara? Cal que com a bons xaiets gairebé tots els periodistes diguin que el Papa era bo (entre altres coses) perquè es va oposar a les dues guerres d'Iraq????? Però és que es pensen que som curts???? Posats a dir obvietats, també podrien dir que era bo perquè mai es va tirar cap escolanet... (és estrany que no ho hagin destacat vistos els precedents amb alguns cardenals...)
Si el Papa és el principal representant de l'Església Catòlica al planeta Terra i ha de ser el mirall en el qual tots els catòlics ens hauríem d'emmirallar, fer el bé és una cosa que se li suposa, no una cosa que s'ha de destacar. I en el cas de l'oposició (de boqueta) a la guerra, hi ha un manament que ho diu clar: NO MATARÀS.
I no vull entrar (per ara) en temes com l'ús del preservatiu...

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Bones!
Carai, som sa 1a en fer algun comentari al teu blog!!!!

Veig que hi ha un gran èxit de participació... Pq no envies el link a la gent i així hi participaran més?

Una besada!

Anònim ha dit...

COny, no sé ki cony deu ser l'altra persona k hi ha participat ..... però per la forma d'escriure i la forma d'acomiadar-se em me'n puc fer una lleugera idea ...

A tot això, k em perdo, em crida l'atenció k et consideris catòlic, observem k parles en primera persona, ho ets?

Vas a l'església? O ets no practicant? O simplement és per l'educació k hem rebut?

Jo és k crec k no puc pertanyer a aquest "club" tot i k molts dels valors k he rebut estiguin a la seva base ....

Res més i fins la propera

Tatxenko ha dit...

Doncs sí, sóc catòlic (almenys per ara, ja que estic batejat, comuniat i confirmat). I molts dels valors de base que el catolicisme ensenya els comparteixo. Ara bé, estic radicalment en contra de la jerarquia eclesiàstica, de l'ancorament en el passat, del Papa com a guia espiritual in, de la submissió del paper de la dona, etc.

En funció de com vagin les coses, igual apostato, o provoco que m'excomuniïn. Hauré de mirar com funciona tot això... ;-)

Tatxenko ha dit...

Jo com que no em sento espanyol no et puc respondre a la pregunta ;-)

En tot cas, veient els joves espanyols que corrien per Roma, crec que sí, que el Papa va ser el Papa de les "nuevas generaciones"...

I això que no sóc partidari de barrejar política (cosa pública) i religió (creença íntima)... però és que lo d'aquest Papa ha sigut inenarrable. Ah, i ara m'ha vingut al cap el discurset que va fer contra els nacionalismes (evidentment els no estatals) quan va anar a Madrid en ple apogeu de n'Ansar.

Jordi Arrufat ha dit...

Jo em pensava que no existien, que no eren més que actors que es dedicaven a animar les nits de Marbella i del barri de Salamanca, però la meua estància de 6 mesos a Madrid em va servir per comprobar que si, que els espanyols fans del PaPa existeixen, tenen idees fermes i...bé....no sé ni d'on s'alimenten (Opus Dei???) ni si són fidels als principis del Papa, sobretot pel que fa a sexe i vida prematrimonial.
Per cert, felicitats per animar el teu blog!