dimarts, 12 d’abril del 2005

Sobre Pinya de Rosa (i reflexió global)

Estic realment indignat. No és una sensació nova, sinó el resultat de molts i molts mesos d'observació. Els Països Catalans estan fets una merda. Viatgis on viatgis tot són grues, camions, noves construccions de pisos, cases, xalets, polígons industrials...
El que m'ha dut a explotar avui és la notícia que surt al Punt Diari: l'únic espai (gairebé) verge que ens queda a Blanes i que es va acordar protegir al Parlament de Catalunya sembla que torna a estar en perill. El fet és que la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques ha proposat permetre la construcció d'una part del paratge per poder salvar la resta (¿?)
Aquest tema però, segur que no només passa a Blanes: a Lloret de Mar encara estan pitjor, ja que no els hi queda pràcticament res a salvar, a Andorra hi vaig anar fa dos caps de setmana i encara estic estabornit de les grues i noves construccions que hi vaig trobar. Passarà de ser el País dels Pirineus a la Metròpoli dels Pirineus... I segur que als vostres pobles la cosa no és gaire millor. D'on surt aquesta necessitat imperiosa de créixer, créixer i créixer???? Amb lo tranquil que es viu en un poble, sense aglomeracions, amb els serveis necessaris, on pots caminar tranquil pel carrer, sense contaminació, en contacte amb la natura...
Si volen aglomeracions, que construeixin dins les ciutats, que no es dediquin a consumir més territori amb noves i absurdes urbanitzacions. I sobretot, que no ens diguin que això permetrà l'accés a l'habitatge del jovent, ja que el que està clar és que en el cas dels maons l'equació + oferta = baix preu no funciona.
Ah, i l'altra gran perversió del tema és que no es pot parar de construir perquè això provocaria un augment de l'atur. Però una cosa és mantenir un ritme de construcció i l'altre és augmentar-lo any rere any. I què passarà quan tot el país estigui construït?? Aquest més del 1o% de la població ocupada que, a Catalunya, es dedica a la construcció anirà a l'atur així per les bones? Tindrem llavors una revolució? Podria ser, ja que no ens quedarà gaire res per conservar...
PROU ESPECULACIÓ!!!!
Au, ja m'he quedat a gust.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Per variar, estic d'acord amb tu, Què curiós, no? No entenc de cap manera, no m'entra dins el cap pq progrés ha de ser igual a creixement i construcció! Pq???? A jo lo únic que se m'acudeix és que tot és una gran falàcia, el que en realitat passa és que com més es construeixi en un municipi més ingressos té el respectiu ajuntament i per tant, més diners té per fer coses que l'ajudin a guanyar les properes eleccions. És això?
Si ho és: quina gran merda de món i societat!

Sa Roqueta

Tatxenko ha dit...

JEJEJE... I encara és el cap de l'oposició a l'Ajuntament... Pels no-blanencs: Feu clic al link de sota i és el segon...

http://www.finquestarradellas.com/web/grup/organigrama.asp

Teniu raó: el finançament dels Ajuntaments està fatal... Per cert, que en el post m'he oblidat de comentar que a Blanes faran uns 700 habitatges nous a la zona de Valldoritg. I això ho fa el nostre benvolgut tripartit blanenc. DE PUTA MARE, NO??? Grrrrr

morri ha dit...

La veritat es que el tema està molt malament aquí a Blanes amb les construccions a tot arreu, i a Lloret encara pitjor com dius, ja que s'estàn carregant els boscos: "Salvem Pinya de Rosa" diuen, però es això, salvaran el jardí botànic i el picader del parking i tot lo demès seràn pisos xDD
Per llogar-hi cadires.
He arribat al teu blog per un enllaç a lo dels condons family xDDD Però no sabia que fosis de Blanes, m'ha semblat curiòs.

Tatxenko ha dit...

Bones Morri! Vaig trobar l'enllaç al teu blog a través del google buscant "condons family" o algo així i no m'havia fixat que eres de Blanes. Quina casualitat!!!!

El teu blog em va agradar molt. A veure si et segueixes passant per aquí deixant el teu punt de vista...