dimecres, 5 de juliol del 2006

Profe d'art?

Ja tinc el títol del CAP. En teoria ja estic capacitat per fer de professor d'Història, Geografia i Història de l'Art. Però no m'entusiasma. Bé, no em desagradaria ser professor d'Història i m'agradaria ser-ho de Geografia, però la sola possibilitat d'haver d'ensenyar Història de l'Art m'horroritza. I no només perquè és una matèria que em desagrada profundament sinó perquè no estic capacitat. A COU vaig fer Llatí, Literatura Catalana i Matemàtiques de Lletres per no haver d'aguantar les obres d'art. No sé perquè, però de la mateixa manera que em puc entusiasmar llegint un llibre, em puc adormir visitant un museu o escoltant música. Segurament a la reusenca i a algun altre llegir això el pot sulfurar molt, però sóc així, què hi farem. I no hi ha perspectives de canvi a la vista. Tan sols podria dir que em vaig interessar mínimament pel Guernica quan vaig anar al museu Reina Sofia de Madrid i per les obres dels surrealistes contemporanis d'en Dalí quan per casualitat les he vist, més que res perquè són pintures rebuscades que mostren la complexitat de la ment humana i em fa gràcia veure les interpretacions que en fan els experts. Però tampoc no he fet escarafalls per poder observar un quadre ni per visitar un museu. Com pot ser que algú amb el meu perfil teòricament estigui capacitat per fer classes d'Història de l'Art de 2n de Batxillerat com a interí? Com volen que transmeti als alumnes l'amor a les obres d'art si a mi em deixen indiferent? M'hauré de dedicar a la literatura, que sí que m'interessa...
Ara m'apuntaré a alguna llista d'interins i si algun dia em criden ja veuré què faig: o hi vaig o em quedo a la feina on estigui en aquell moment, però almenys tindré una porta oberta, sempre que no em cridin per ser profe d'Art...
Per cert, aquest dijous al vespre es pot visitar el MNAC gratuïtament. I hi ha una exposició de fotografia, que segur que és molt interessant i es pot enllaçar amb l'espectacle de les fonts de Montjuïc que és molt bonic. Au, ja ho sabeu

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Per ser exactes, el CAP et capacita per ser professor de qualsevol matèria, quan et donin el títol veuràs que no s'hi especifica l'especialitat. Si tant t'horroritza l'Art, és millor que t'apuntis a les llistes de català. A més t'ho recomano, perquè has de saber que les llistes d'història són les que menys es belluguen, és molt difícil que et truquin. En canvi, si t'apuntes a català (Baix Llobregat - Anoia o Barcelona comarques preferiblement) segur que treballaràs tot l'any perquè a mitjans d'octubre es queden sense gent. Pensa-t'ho i sort.

Anònim ha dit...

ei Tatxenko! d'horroritzada res de res... t'entenc perfectament, perquè l'any passat no les tenia totes per si em tocava donar la Geografia de 2on de batxillerat! o sigui, que ja ho veus! el problema de la nostra especialitat és que hi ha tres carrerres en una, i forçosament no tenen per què agradar-te totes tres, oi? al final he hagut de donar la geografia de 3er. d'ESO que és molt més assequible que la de batxillerat. M'ha costat una miqueta... però en fi! Tant si decideixes seguir el consell del substitut com si no, felicitats pel CAP! i no pateixis, si et toca donar art, sempre et puc donar un cop de mà!

Tatxenko ha dit...

Ja veurem què faré. Segurament optaré per apuntar-me com a profe de català que és més el meu estil... Si és que he aprovat el nivell D de català, perquè sinó m'han dit que amb el C no es pot.
O sigui que merci per l'oferiment, reusenca però sembla que no farà falta... ;)

Anònim ha dit...

Bé, doncs ja ho saps, l'oferiment està fet, per si t'ho repenses... de tota manera, si t'agrada la història (que t'agrada,em penso) prent-te l'art com una font d'informació primària, pot ser útil a les classes i potser li trobaràs el què... M'agradaria molt que ho fessis...

Mireia ha dit...

Enhorabona pel CAP Tatx, i d'això d'haver de fer classes d'Història de l'Art no et preocupis, quant entris a l'ensenyament veuràs que no sempre lo que mes t'agrada personalment es lo mes agraït a l'hora de fer classes, una paradoxa però es aixís, i t'asseguro que la Història de l'Art n'es molt d'agraïda.