dilluns, 11 de juliol del 2005

Coses per fer a Barcelona


Si a algú li agrada la pintura, i en especial el surrealisme que vagi més enllà d’en Dalí, no es pot perdre l’exposició Planells surrealista, que fins el 27 d’agost serà a l’Espai Cultural Barcelona, de la Caja Madrid, a la Plaça Catalunya de Barcelona.
Quan vaig veure l’exposició a Blanes, em va impactar el fet que eren quadres molt lluminosos, gairebé alegres vistos des de lluny i, malgrat tot, inquietants, tristos i amb referències (iròniques?) a la mort. No sé perquè em va atreure. Potser perquè en la seva pintura hi reconeixia aspectes del meu poble? Potser perquè estic tan “sumbat” com ell i si sapigués dibuixar ho faria com ell? En tot cas, si hi aneu amb temps, no us perdeu el video on no es talla a l’hora de criticar en Dalí i la resta de surrealistes de l’època. Ah, aquest quadre de sobre és “El jugador fantasma"


Ah, ara mateix m’han recomanat moltíssim les sessions de cine a la fresca a Montjuïc. El cartell pinta prou bé. L’escenari és collonut, i 3 Euros és lo que valia anar al cine fa 5 o 6 anys… Apa, que vagi bé aquesta setmaneta que comencem!

6 comentaris:

Anònim ha dit...

M'apunto els suggeriments! Sempre està bé saber què es cou per la ciutat, sobretot si s'és un garrulo com jo que mai s'assabenta de les coses (a temps, almenys)...

Merci!

Tatxenko ha dit...

Doncs jo com a bon garrulo tampoc m'enterava de res a temps. Segurament l'excepcionalitat del fet ha provocat que creï el post.

A gaudir-lo!

Anònim ha dit...

Amb aquest post pareix que t'agrada la pintura i tot... No vos enganyeu, el que passa és que en Planell va viure molt de temps a Blanes i ara a en Tatxenko li ha sortit la vena patriòtica... O no?

Sa Roqueta

Tatxenko ha dit...

PlanellS (amb S). I sí, és un semi-blanenc ilustre. I a mi la pintura no em diu res, més aviat m'avorreix i m'arrossego fastiguejat per la majoria de museus que visito (per molt que siguin el Prado o el Louvre). Algun problema amb la meva incultura pictòrica? Tot i això, m'interessa el surrealisme i les exposicions de fotografia. Què hi farem... ;)

Anònim ha dit...

Les exposicions de fotografia???? A si??????? Des de quan??????????? Tatxenko ets tu, segur???

I, per cert, abans no t'he tractat d'incult (o no era la meva intenció) sinó d'apàtic davant la pintura i, perdona, ara també davant la fotografia... ;)

Però bé, si et reafirmes amb el que dius, estaré super-contenta; així podrem començar a fer una mica de vida cultural!!

Iu-juuuuuu!!!

I què tal anam de teatre???

Sa Roqueta

Tatxenko ha dit...

Eieieieiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

Una mica de respecte envers els meus usos i costums culturals...

I el teatre també m'agrada, ara que ho dius... ;)