dimecres, 20 de juliol del 2005

Notícia del Regne de Mallorques

Ahir vaig anar al Mercat de les Flors a veure l'espectacle "Notícia del Regne de Mallorques". Va estar molt bé. M'explaiaria dient que va ser espectacular, com esperava que fós pel nivell dels cantants (Lídia Pujol, Alba Guerrero,Miquel Gil, Cris Juanico, Roger Mas) però la veritat és que va estar "només" molt bé. El meu nivell musical és ínfim, tirant a molt "ínfim", de forma que segur que se'm van escapar molts detalls. En tot cas, faré un parell d'apunts, sense voler arribar al nivell de crítica, ja que no sóc ningú per criticar fora del "m'agrada/no m'agrada".
En primer lloc, el tema del flamenco. No sé ben bé què hi pintava en un recital d'aquest tipus, i més si es buscaven ritmes i lletres del Regne de Mallorques... La veritat és que en algunes cançons la fusió amb aquest estil va donar molta "vidilla" a l'espectacle, igual que la rumba, però recordo una cançó del principi on l'Alba Guerrero va fer un recital flamenco acompanyada per la guitarra que no va acabar de lligar amb la resta. I amb això no vull dir que no ho fes bé, ja que té una veu espectacular. En tot cas, va estar molt bé veure en Miquel Gil i en Cris Juanico "picant de mans".
En segon lloc, la majoria de cançons eren bastant inintel·ligibles. No pel fet de ser cantades en mallorquí, menorquí o català del nord, sinó perquè no s'entenia el que cantaven. En aquest sentit, hauria estat bé que ens haguessin donat un fulletó amb el nom de les cançons i una mica d'explicació sobre les mateixes. O directament les lletres...
En tercer lloc, per mi, l'actuació d'en Cris Juanico va ser espectacular. Té una veu brutal i la sap modelar de forma increïble. La resta de cantants també ho van fer molt bé, cadascú amb la seva veu tan diferent de la dels demés. Potser es podria dir que a en Roger Mas no se'l sentia, quan combinava la veu amb la d'en Miquel Gil, però és que per fer-te sentir per sobre del valencià s'ha de tenir una veu molt potent!!!
En quart lloc, la indumentària de tots els artistes era molt adequada. La flamenca amb sabates de tacons i un vestit "típic" i els altres amb roba senzilla i ampla. Amb espardenyes, aubarques o descalços. Em va agradar.
I finalment, els músics. Barrejar un violí, amb guitarres (acústica i flamenca), sac de gemecs, acordió, flabiol, flauta, contrabaix i bateries ha de ser una cosa complicada. El resultat, però, va ser molt i molt satisfactori.
En conclusió. Si algú s'entera que tornen a repetir l'espectacle, que no s'ho pensi i hi vagi. Val la pena. Malgrat el flamenco, que com haureu notat no és sant de la meva devoció...

6 comentaris:

Tatxenko ha dit...

Mai m'hauria imaginat fent una crítica sobre un espectacle musical. Jo era dels que suspenia música a EGB (i BUP...). Per tant, que ningú es prengui aquest escrit massa seriosament. Tan sols és per practicar nous gèneres fora de la poesia... ;)

Anònim ha dit...

Cada dia que passa et veig més bohemi... A veure si acabes en algun programa cultural del 33!

;)

Marc

Anònim ha dit...

Un incís:
En Cris Juanico estava guapíssim!!!!! (i som objectiva, no és pq fos l'únic illenc que hi havia...)

Sa Roqueta

Tatxenko ha dit...

Jo bohemi???? JAJAJAJAJAJAJAJAJA!!!!!

Per cert, Sa Roqueta, gran aportació la teva... I després diuen que els que anem sortits som els homes... ;)

Anònim ha dit...

Tatxenko, ja sé que no ets bohemi, però si només et conegués pel teu blog a vegades m'ho pensaria... Segurament és perquè no sé valorar la cultura; no em facis cas.

Marc

Tatxenko ha dit...

Això de la cultura és molt i molt indefinit. Massa... Per tant, tot punt de vista individual sobre cultura podria ser vàlid, per poc "expert" que es sigui...