dimecres, 27 de juliol del 2005

Moments inconnexes

Ens situem a divendres a la nit a barraques. Feia molta calor i havia begut bastant per contrarrestar-la (tampoc en excés…). Recordo una conversa amb un mitjamerda. Sé els motius de la xerrada, però per ara me’ls guardo. El flipat es posa xulo. Li dic que no emprenyi més. Arriba un amic seu. Li dic que tota la xusma de Malgrat que es quedi al seu poble i no torni a fotre els peus a Blanes només per provocar. Es rebota i diu que ell és de Blanes. Que és la seva xicota, la de Malgrat. Recordo que parlava un castellà molt fluïd abans de dedicar-se a destrossar el Pompeu Fabra. Tot i així, li ho vaig agrair internament. Amb l’arribada de l’amic (més quillo que l’altre) els hi dic que ells no emprenyin i que jo no emprenyaré. La sensació que tinc és d’una conversa divertida, més aviat un desfogament verbal amb tints de pixera sobre els seus caps. També recordo que faig un cop d’ull al voltant i veig que el causant “no sé fins a quin punt involuntari” de tot el merder és a prop, controlant que la cosa no vagi a més (o potser desitjant que comenci el ball de bastons), ben acompanyat de blanencs amb ganes de gresca de la bona. Puc estar tranquil perquè si la cosa passa a les mans la superioritat del meu bàndol és absoluta. El quillo (duia pulseres taronges?) intenta justificar la seva actitud. Li dic que no té raó. I aquí ve el moment mític: li marco amb el peu dret una ratlla a terra que ens separa als dos i li dic alguna cosa així com “aquí hi ha una ratlla, si no la traspasses no hi ha cap problema, però si la passes l’has cagat, tu i els teus amics. I ja li pots dir al de groc”. Aquí he de fer un incís, perquè sinó no entendreu res de res. “El de groc” és el quillo suprem, el que ara està sortint amb la ex (afortunadament) del meu germà i que l’ha provocat un parell de cops amb més o menys èxit. En Tatxenko petit, com haureu deduït és el causant de la situació surrealista que us estic descrivint. Dic surrealista, perquè jo sóc molt pacífic (suposo que ho podeu corroborar) i perquè vaig aconseguir tenir dos quillos durant unes 2 hores a dos pams de mi escoltant un discurs monotemàtic sobre la ratlla del terra (la vaig redibuixar uns 15 cops) i sobre on acaba la llibertat d’un i comença la provocació a l’altre. Res, que semblava un discurs d’en Fidel Castro, fins i tot, després em van dir que els hi vaig parlar de política. I els dos imbècils sense piular, no sé si per falta de ganes o per vehemència meva. Quan els vaig deixar “escapar”, recordo que els hi vaig dir alguna cosa així com: “espero que us hagi quedat clar, perquè si us torno a veure i hi ha algun problema, us ho tornaré a explicar de dalt a baix”. Després de dues hores de rellotge (sense exagerar) amargats escoltant-me, la cara d’acollonits que van fer va ser boníssima. I és que la violència no és necessària. Amb una bona retòrica es pot aconseguir el que es vulgui. I si els lectors del blog que llegiu això voleu aportar alguna cosa rellevant, no dubteu a fer-ho. Avui toca riure a costa meva, però tranquils, no tornarà a passar…

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Incisos:
- Les pulseres eren blaves
- Amb dues hores has quedat curt. Vàrem arribar allà a les 2:30 i fins les 5:00 no vàrem marxar i gairebé des del principi ja et vares posar a dialogar amb aquests al·lots, o sigui que fes números...

MORALEJA (Com es diu en català?) DE LA NIT: Millor no tenir un conflicte amb en Miquel pq, quan s'hi posa, és més pesat que un plom

Sa Roqueta

Anònim ha dit...

No sé quin component tenia més pes en el còctel: la defensa de la parentela o el nivell d'alcohol a la sang...? El que sí que confirmo és que en Tatxenko és un tio pacífic.

Marc

Anònim ha dit...

Juo, juo! Quin bronques que estàs fet, Miquel!

De tota manera, per la teva seguretat t'avisaré que, a parer meu, no va ser pas la teva retòrica sinó la seva inferioritat numèrica el què va mantenir a ratlla els oients dels teus discursos. A menys que pertanyessin a una sub-espècie blanenca, perquè els Quillus Nengsis Vulgaris que he pogut estudiar (abundants per l'Empordà) normalment desenvolupen aquest comportament: en ramat són molt agressius, però deixats en solitari són més mansos que un xaiet. :)

Tatxenko ha dit...

El que més em va sobtar de tot va ser que, per res del món diria que els hagués tingut més de 10 o 15 minuts xerrant. Com a molt-molt, mitja hora. Vaig quedar estupefacte (quina parauleta...) quan vam arribar a la discoteca i tothom ja era a fora... Faig una crida als testimonis que puguin llegir això (sobretot sa Roqueta, en peres, en jordi, en santi, etc) perquè aportin encara més dades del discurs que crec, i dieu, que vaig fer. Gràcies.

Anònim ha dit...

Me sap greu desilusionar-te però és que jo vaig desconnectar bastant. Cada cop que m'acostava et veia marcant una ratlla en terra i dient a uns i altres que no l'havien de passar. Et repeties més que un dic ratllat!

Sa Roqueta

Anònim ha dit...

Òstia Tatxenko, la carrera de polítiques t'haurà servit d'alguna cosa i tot. El mon està ple de quillos, però millor dibuixar ratlles a terra que arribar a les mans.

Andorra

Tatxenko ha dit...

osti peres, sempre duent la contrària (que sóc violent no m'ho dius a la cara...) ;))))

En tot cas, em sap greu per tu i per en jordi que em consta que us vau cabrejar una mica bastant... I d'en santi no dic res, perquè em sembla que el paio va disfrutar i tot! O no?