dijous, 16 de març del 2006

Locals sense fum

La llei antitabac està essent un fracàs espectacular: tots els bars i restaurants petits on abans com a no-fumador em podia queixar si algú em tirava el fum a sobre, ara són caus de fum on els meus drets són invalidats per la normativa vigent. Aquests bars s’han convertit en llocs irrespirables on el fum es concentra en quantitats realment insanes. I són el 95% dels locals de Barcelona… Per denotar el fracàs de la llei també cal destacar la mala imatge que donen els treballadors de les empreses de serveis com supers o botigues de roba sortint a fumar a l’entrada del local de forma mig clandestina però a la vista dels potencials clients. Enmig d’aquesta broma de llei que crec que aviat es derogarà o ampliarà per prohibir definitivament fumar en locals públics de qualsevol tipus, he desenvolupat un sistema high tech per descobrir els locals de restauració on no es pot fumar, sense mirar si tenen el cartellet adient. Es tracta de mirar el terra de l’entrada: si està plagat de burilles en una concentració superior a la normal, és que a dins del local no es pot fumar i els porcs surten a fumar a fora i hi deixen el cagalló en forma cilíndrica i taronja amb una punta grogosa.
Bromes a banda, vegent de la persecució que seguim patint els amants de l’aire net en llocs tancats (ja dono per perduda la batalla contra la pol·lució dels carrers de la ciutat), em proposo premiar aquells amos de bars i restaurants on els clients disposem d’aire net per respirar. Com que de pasta vaig curt, crec que fent un llistat de locals aptes per amants de l’aire respirable n’hi haurà prou. Valen locals de tots els punts del país. A veure si m’ajudeu perquè per ara només en tinc dos de localitzats en el trajecte casa-feina, que és quan vaig prou avorrit com per comptar coses d'aquestes:

Bar Restaurant Casajuana – Carrer Sant Antoni Maria Claret amb Roger de Flor - Barcelona
Buffet el Charro – Carrer Rosselló amb Girona - Barcelona
Restaurant Riau-Riau - Carrer Pallars amb Pamplona - Barcelona (afegit per palatreco)

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Només puc fer una aportació a la teva llista blanca dels locals sense fum:

Restaurant Riau-Riau - Carrer Pallars amb Pamplona - Barcelona

De totes maneres, em sembla que un d'aquests papers plegats i plens de lletres (perquè no se'n pot dir diaris) que et donen al matí al metro està fent el mateix que tu, però amb la col·laboració de tots els seus lectors. El 20 Minutos, potser? Ho miraré, a veure què...

Anònim ha dit...

Ja ho tinc! Gràcies a la col·laboració dels companys d'oficina ho he trobat ràpidament. Efectivament, era el 20 Minutos, i aquí teniu el cercador de locals lliures de fum: Locales Sin Humos

No sé si aquest cens és gaire significatiu, perquè veig que no hi surt cap dels tres locals que hem recollit aquí, i a més, llistant els locals de la província de Gerona/Girona veiem que l'arxifamós El Bulli el qualifiquen de Cafetería Bar. No sé, no sé...

Anònim ha dit...

Grrrr..... Grrrrr....... Grrrrrrràcies per dir-nos porcs als fumadors...

;)

Tatxenko ha dit...

Ostres aquests dels diaris gratuïts cada dia demostren que són més inútils i incompetents. Aposto per seguir amb el meu propi llistat que segur que sou millors col·laboradors els qui llegiu el blog que els pencos que escriuen aquests papers plegats amb lletres i fotos.
Anònim: de (gggrr)res...

Anònim ha dit...

Trist, molt trist... He pensat (una mica, no gaire) i no em ve cap local de BCN al cap!!

Tot i això, podríem incloure al teu llistat les pastisseries/cafeteries on està prohibit fumar-hi, no??

Anònim ha dit...

Precisament aquest matí anant cap al metro he passat per davant d'una d'aquestes fleques-cafeteria, on he anat un parell de vegades, i m'he adonat que ara és de no-fumadors. És a l'Avinguda del Metro de l'Hospitalet, i es diu La Fleca no-sé-què.

Dilluns m'hi fixaré bé i confirmaré el nom, però si vols ja la pots anar afegint a la llista.

Tatxenko ha dit...

No, no... Les fleques-cafeteries em sembla que estan totes obligades a ser de no-fumadors, perquè són establiments de venda de menjar que tenen exposat, com una fleca qualsevol. Jo vull una llista de bars i/o restaurants a seques... ;)

Tatxenko ha dit...

Per cert, avui m'han explicat el súmmum de l'absurditat: en els estancs està prohibit fumar. M'han assegurat que no és conya... Quin país!!!!