dimarts, 21 de març del 2006

Menjar (i 3)

Tot el rotllo que us he fotut aquests dies venia del fet que us volia comentar una cosa que em preocupa: quan vaig a menjar a fora per qualsevol ciutat dels Països Catalans, intento evitar els llocs on tenen la carta o el menú en català (amb alguna excepció molt concreta). Ho sé, sóc un pecador dels grossos. Però és que he comprovat i patit que tots aquests llocs que tenen la pissarreta a fora escrita en català, normalment amb guixos de colors, i els locals són molt “fashion” i tenen poca llum, acostumen a ser llocs per menjamiques amb les butxaques plenes. Et claven 8 euros per un plat de carn que endrapo amb una sola mossegada, . En aquest sentit, el culinari, no em sento gens representat per la cuina moderneta catalana. Començo a tenir una forta tírria als restaurants catalans de ciutat (ignoro com són els restaurants de la resta de ciutats del món perquè quan les visito acabo menjant de la forma més rastrera possible). En tot cas, el que sí que m'entusiasma és el menjar "rural", el que es fa a la majoria de restaurants de poble de tots els països que he visitat: cuina casolana, en gran quantitat, molt gustosa i barata.
També vull afegir que m'estic començant a cansar de menjar a restaurants estranys: sirians, libanesos, grecs, mexicans, xinesos, japonesos, cubans, etc. Tan sols em falta visitar els argentins, on malgrat la tírria que els tinc, crec que s'hi deu menjar prou bé... i en prou quantitat! En tot cas, el menjar d'aquests llocs el trobo molt prefabricat i especial per a "foranis", cosa que provoca que no el gaudeixi. En conclusió, i per acabar la trilogia sobre menjar, on trobi un bon restaurant de cuina "rural catalana" sense complexos per menjar-hi amanides gegants, pa amb tomàquet i embotits i una bona carn a la brasa amb fesols i all i oli, que s’apartin la resta. He dit.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Així m'agrada! Aconsellant a la gent que no entri als restaurants amb la carta en català! De fet, tens raó en l'explicació: normalment, els millors restaurants tenen la carta en català, i el plat no està tant carregat... Però això és per la teva salut, home! No sé com pots preferir els refregits d'alguns restaurants espanyols de barri...

D'altra banda, pel que fa al preu, les diferències tampoc són tant clares. Justament, a prop on treballo hi ha un argentí que costa més de 10€ el menú, surts amb mig estómac buit, i a sobre ni entenen el català!

Marc

Anònim ha dit...

I això de que "t'estas començant a cansar dels restaurants estranys" no és cert. FA MOLT DE TEMPS QUE N'ESTAS MÉS QUE FART i no vols sortir a sopar a fora si no és per menjar carn a la brassa o pa amb tomàquet, que és el mateix que pots menjar a casa!!!!!
I, per cert, el Via Fora, és barat, bo, surts més que ple i no només està en català sinó que també promou la cultura...
Au...
;)

Sa Roqueta

Tatxenko ha dit...

El Via Fora és l'excepció que confirma la regla. Si els altres locals no em donen més menjar, que no me'l cobrin, cagun tot!!!!! ;)
Ara bé, tinc al·lèrgia als restaurants argentins i als espanyols refregits de barri. I si en català no m'entenen, no hi menjo, però per ara, a tot arreu m'han entès (esclar que certs llocs ja els evito).

Anònim ha dit...

Per la feina que faig, haig de menjar sovint fora i no sóc gaire exigent, només evito els menús amb pinta de refregit, ja que sé el pa que s'hi dona, mai més ben dit. Ara, quan surto a sopar m'indigno molt amb la relació quantitat-preu, més que qualitat-preu. No tinc un paladar exquisit. No he acabat d'entendre la relació idioma-quantitat , potser estic malfixat. Un dia haurem de parla de plats rodons i plats quadrats, un tema que m'obsessiona una mica.

Jordi Arrufat ha dit...

Pos jo darrerament no demano mai patates fregides, costi el que costi el menu, a no ser que siguin les d'una coneguda cadena de menjar ràpid nordamericana. Totes les altres em saben a refregit.

T'estàs tornant un "tory", tot i que estic d'acord en tu que el menjar "raro" no sap igual a BCN que a la terra d'on ve. Conclusio: Visca lo pan tomata en baldanes!

Tatxenko ha dit...

En general, plats quadrats=poc menjar i pagues el plat.
Al-turtusi, si sabessis en què consisteixen les patates aquestes de menjar ràpid, se't passarien les ganes de menjar-ne...