dilluns, 23 de gener del 2006

Al·lucinant

Mentre tothom parla de la bondat o de la desgràcia que representarà pel país el pacte entre CiU i PSOE, jo com a bon amant del bàsquet, em frego els ulls davant de l'heroïcitat que ha fet un tal Kobe Bryant, jugador de Los Angeles Lakers de la NBA. El bàsquet és un esport d'equip on juguen 5 contra 5. En els partits de la NBA la mitjana de punts per partit que pot aconseguir un equip al llarg de la temporada està entre 85 i 110 punts. El millor anotador de cada temporada acostuma a sumar uns 30-35 punts per partit, cosa que és a l'abast de molt pocs. Cada temporada (o cada dues) hi ha algun jugador que sobresurt en una nit màgica i arriba als 50 o 60 punts. Té molt de mèrit. Per això, fer-ne 81 en un sol partit és una heroïcitat. És fer la segona millor marca de la història en un partit de bàsquet de la millor lliga del món. L'anterior rècord el tenia un tal Wilt Chamberlain, en una altra època on no hi havia tanta igualtat física entre els jugadors i la seva capacitat física i l'extraordinària capacitat que tenia per encistellar li van permetre fer 100 punts en un sol partit.
Des d'aquí, en un dia tan assenyalat com avui, en què em sembla que Catalunya s'ha tornat a baixar els pantalons per uns quants Euros, vull mostrar la meva admiració a nivell esportiu per un autèntic crack. I la política, doncs per demà...

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Déu n'hi do! :O

Ho he vist tot fullejant el fòrum de l'ACB, que hi havia més d'una discussió parlant del fet. No tinc més informació del partit, però m'ha semblat llegir que els Lakers perdien, i ha sigut en Kobe que s'ha carregat l'equip a l'esquena i ha anat remuntant la diferència, no? Vull dir, que no és que el partit ja estigués sentenciat i tot l'equip s'hagués volcat en ell per engreixar-li l'estadística. Flipant...

Tatxenko ha dit...

Tu ho has dit. Flipant... A veure si l'Akasvayu es fixa en ell... ;)