divendres, 20 de gener del 2006

Blogs (1)

Des del dia que vaig començar aquest blog he anat passejant tranquil·lament per internet remenant i triant blogs interessants. En tinc una bona llista a la carpeta de Preferits de l'ordinador. Des d'avui i amb periodicitat setmanal, em proposo fer-vos partíceps d'alguns d'aquests blogs que vaig llegint amb més o menys regularitat.
Començaré amb aquest, que el vaig descobrir tot just ahir. M'ha fet molta gràcia veure que no sóc l'únic que intueix que això de l'e-mentides no és aigua clara. No sé qui són els qui ho escriuen. Ni tan sols sé si és veritat el que s'hi diu, però com que aquests d'e-mentides em cauen fatal perquè publiquen notícies estúpides, confidencials que no ho són i tergiversen les notícies per evitar que se'ls vegi massa el llautó, em satisfà molt llegir el que diuen els d'e-brutícies. I és que no suporto la premsa que intenta amagar la seva tendència política. Prefereixo mil vegades qualsevol altre mitjà de comunicació (incloses la Razón, el País o Libertad Digital, que no s'amaguen del que són), que no pas el noticiari d'aquest tal Xavier Rius (diuen que abans escrivia a El Mundo com a Javier Tejedor Rius) que pretén ser "independent" i interpreta la majoria de notícies en els titulars.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Identitats:
Es difícil jutjar.
Però Javier Tejedor Rius (Ara Xavier Rius) era membre de la JNC del Clot -Visca Catalunya- i fill d'un membre del servei d'informació de la Guàrdia Civil i el CESID. La Vanguadia i el Sr Casasús li van pagar el màster d'investigador en temes ocults de terrorisme i defensa. Els amics del Papà li donaven dades i anava de ninyato bo com a redactor del Conde de Godó.

Ha nascut i crescut en mig d'un ambient contradictori d'identitats i li ha quedat de la branca paterna, Tejedor, la conspiració, el pensar que és James Bond i que té llicència per mentir i intoxicar per la seva pròpia subsistència com a agent triple, que no sap qui és, ni al servei de qui està.
Visca en Maragall i Montilla que el subvencionen perquè li tenen por!!!!
Al menys Carod no renúncia del passat del seu pare.
Peterpan

Anònim ha dit...

He trobat això a l'arxiu del diari El Mundo.
Quan en Albert Montagut el va contractar a la redacció de BCN, la gent de la redacció de Madrid va creure que era l'altre.
Després en Pedro J. el va fer fora per inventar-se més notícies del compte i va crear E-notícies


El Mundo Sección de Comunicación, viernes 24 de abril de 1992
LA SAGA DE LOS RIUS

Un especialista en temas de defensa, harto que le confundan con un redactor que cubre los mismos temas y firma igual que él

Cristina Frade

"He aquí una situación digna de un cuento de Kafka", dice uno. "Póngase en mi lugar", pide el otro. Ambos trabajan en Barcelona y escriben sobre los mismos temas, pero no se trata de una simple rivalidad profesional. Los dos, mal que le pese a uno de ellos, son Xavier Rius.
No siempre ha sido así. Al parecer de este hecho insólito sólo se percató en septiembre de 1991 el primero de ellos.
Entonces a nadie de los que le conocen le extrañó leer en La Vanguardia un artículo suyo sobre la mili y la guerra del Golfo. Vinculado al Movimiento de Objetores de Conciencia hasta 1987, Xavier Rius Sant -Rius a secas en la Prensa- es autor de varios libros y especialista en temas de defensa. También escribía hasta entonces, en todos los periódicos de Barcelona y Madrid, excepto Ya, ABC y La Vanguardia. En septiembre de aquel año muchos pensaron que había añadido esta cabecera a la larga lista de medios que colaboraba. En realidad el Xavier Rius de La Vanguardia no era él, sinó un periodista del diario barcelonés, Javier Tejedor Rius, especialista también en temas de defensa que en agosto de aquel año había decidido invertir el orden de sus apellidos y suprimir el paterno de su firma.
El primer Rius pidió a la dirección del periódico que aclarara de alguna forma la confusión creada por el hecho que dos personas distintas escribieran sobre los mismos temas con la misma firma.
Mandó cartas a Juan Tapia, director de La Vanguardia, habló con el redactor en cuestión, puso su caso en conocimiento del Colegio de Periodistas de Barcelona y llegó a enviar requerimientos notariales sin éxito.
Casi todos reconocen que no le falta razón, pero legalmente no se puede hacer nada. Ante el fracaso de sus gestiones, ha optado por firmar con sus dos apellidos y ha propuesto a su doble que haga lo mismo. De paso, aprovecha cualquier ocasión que le brindan los medios para deshacer
el entuerto.
"Es muy desagradable que te atribuyan lo que no es tuyo o que alguien crea que ha hablado contigo cuando en realidad lo ha hecho con otra persona", afirma.
Xavier Rius, el segundo, asegura que "anteponer el apellido materno al paterno -en un país más bien machista como éste- no es demasiado habitual, pero tan legal como pagar impuestos".
"Lamento cualquier confusión, pero puedo asegurar que no ha sido mi intención plagiar, imitar o usurpar la identidad de mi colega",explica. "De hecho, tal confusuión no existe, ya que él colabora en Prensa con artículos de opinión y yo sólo hago información".
No está dispuesto a cambiar su nueva firma aunque reconoce que le traido más quebraderos de cabeza que un cambio de sexo"

Anònim ha dit...

Tejedor.. Rius i Ciutadanossss

El ti-qui-ta-ca de los periodistas puntuó, taquigráficamente, la intervención aristotélica de Albert Boadella. El cómico, como lo tildó de forma osada y cabal Almudena Semur, pronunció un discurso de índole “club siglo XXI” e ignota añada. You Tube y, en general, lo que inventaron ellos, acaso den probada cuenta de mi estrábica lucidez cuando afirmo que Boadella, en planiana adjetivación, se arrimó a España sin servidumbres ni remilgos. “El debate sólo sirve para noquear al adversario.” Olé. “El ruido ambiental, cual automatismo crónico, se ha instalado en la vida pública.” Olé. “La realidad se ha transgredido; el embuste descarado se ha disfrazado de razón filantrópica.” Oooolé. “¿La izquierda? Incapacitada por nacionalista.” ¡Naturaca! Y va, venga que te va, el fino derechazo: “Genética decimonónica de los cerriles primates, sí, ese inmovilismo que dispara las alarmas de la calle Génova cuando de cualquier innovación se trata.” Conmigo y otros de su cuerda, léase un tal Arcadio, Boadella desprecia el abaniqueo. Dudo, no obstante, que el pase de pecho no vaya con él: “Ni el vil acatamiento de la prensa del franquismo tiene que ver con ese vasallaje corrupto de la prensa catalana”. Y tal vez el arqueo embrujado, ese bamboleo a lo rojo Antonio que da en sentencia mímica, sea también de su agrado: “Que España sea lo que sea, lo que queramos, pero que lo sea ya, de una puta vez”.
No descarto (no descarta este, je, escriba) que, al hablar de vasallaje, Xavier Rius se frotara las manos. No en vano, el director de E-notícies es el único periodista catalán (excepción hecha de Àlex Sàlmon) que ha situado a Ciutadans en pie de igualdad con el restopartidos. Rara avis: Objetividad a fuer de… Objetividad a pesar de… Objetividad, en cualquier caso, y quizás sobren porqués y aspavientos para glosar lo que, en definitiva, es un ejercicio de funambulismo y profesionalidad

Anònim ha dit...

La piscina i el Senyor Rius
14/10/2007
AJUNTAMENT DE MARTORELL


Segurament mai una situació en uns vestidors d’una piscina municipal han donat tanta força en els mitjans d’abast nacional com el cas que va denunciar el martorellenc d’adopció Xavier Rius (periodista del portal e-notícies) sobre el cas de la piscina de La Vila. Resulta que el passat 25 de maig (dos dies abans de les eleccions municipals i, encara, amb el tripartit al govern) el senyor Rius va publicar per internet la seva denúncia (amb imatges incloses com a prova) que als vestidors de la piscina La Vila, les monitores del Patronat d’Esports accedien al vestidor d’homes per a canviar els nens que participen dels cursos de natació.

El senyor Rius -com a usuari de la piscina- denuncia uns fets que són verídics. Tot i això, el Patronat d’Esports decideix expulsar-lo com a usuari de les instal·lacions. En la denúncia feta per Rius hi ha dos aspectes que cal diferenciar. El pri-mer: l’ús irregular dels vestidors per part de les monitores i el segon és la il·legalitat que comet Rius al fer fotografies en un lloc públic sense autorització del centre ni de les monitores (que es po-den reconèixer...). Fent ús dels seus contactes professionals, Rius ha fet pública la seva denúncia a gairebé tots els mitjans de comunicació. Fins i tot, a TV3. El propi Cuní va improvizar un cara a cara amb l’alcalde Esteve. Uns minuts per minimitzar la polèmica. La sang no va arribar al riu (s).