dilluns, 20 de març del 2006

Menjar (II)

La darrera anècdota que he tingut amb el menjar va ser en el casament que vaig anar fa dues setmanes a Mallorca. La qüestió és que vam arribar amb el pica-pica a mitges i una altra principatina i jo patíem per si ens quedaríem sense canapès. I la meva panxa ja rondinava… Al final vaig poder omplir-me amb els canapès, amb el primer plat i amb el segon, que era porcella al forn. Em vaig fotre la meva porcella, la de sa Roqueta, després vaig repetir, em vaig menjar la d’una altra noia que seia a la taula i, quan em disposava a menjar el cinquè tall de porcella van arribar els postres i ho vaig deixar córrer, davant els murmuris, la sorpresa i els comentaris sucosos de la resta de comensals. Què volien que fés? Que ho deixés tot? Malaguanyat menjar…
En tot cas, això ara ja només ho faig en ocasions especials i gairebé sempre a l’hora de dinar, ja que tinc més temps per pair, que si vaig a dormir amb la digestió a mitges, m’aixeco pel matí amb malestar… I ja que m’hi he posat, deixeu-me dir que tan sols he pres UNA vegada sal de fruites o similars, la resta de cops que menjo molt, el meu cos ho assimila sense més.
Ara em ve al cap la meva primera visita al País Basc. Vam anar a un restaurant a menjar el famós “chuletón”. La meva sorpresa va ser que eren caríssims. Va venir la cambrera i ens va demanar què volíem. Vam demanar un plat per picar entre els dos, un primer cada un i després sa Roqueta va demanar un plat lleuger i jo un “chuletón” d’aquests. La cambrera se’m va quedar mirant i va dir amb cara estranya:
- “de 250 o 500?”
Mentre pensava “collons que cars” vaig preguntar:
- 500 què?
- 500 gramos.
- Ah! “Y cómo son?” vaig preguntar mentre sentia una profunda devoció per la cuina basca
Me’n va mostrar un i li vaig dir:
- “El más grande que tenga”
Em va mirar flipant i em va dir que de quilo no en tenien cap i que me’n farien un de 750.
Evidentment, no en vaig deixar ni una mica. I vaig sortir una mica desil·lusionat perquè la fama de menjadors dels bascos vaig veure que era un pèl exagerada.
Per cert, i canviant de tema, m'encanta veure que encara queda algun polític sincer i íntegre. Per mi, en Carretero és un exemple a seguir en molts aspectes.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Renoi! I bebent també tens tant de saque com menjant?

Anònim ha dit...

No vull ni pensar què et vas menjar el dia que vas necessitar la "sal de fruites"... Te'n recordes?

Marc

Tatxenko ha dit...

Palatreco: Bevent (no "bebent" ;) ) tinc menys "saque" que, per exemple un altre blanenc amb nom d'expresident català viu i cognom de president valencià. I em sembla que menjant ell també em supera...

Marc: desgraciadament no recordo què vaig menjar el dia de la "sal de fruites", encara que no és massa difícil imaginar-ne la quantitat...

Anònim ha dit...

Encara serà una qüestió de la raça blanenca!!!!

Sa Roqueta

Anònim ha dit...

Ostres, doncs si havent menjat tens la mateixa activitat gàstrica i de budells (amb les consegüents expulsions de gasos, per via superior o inferior xS) que el citat blanenc il·lustre, ja et planyo!

I sí, la veritat és que bevent (amb v, merci per la correcció) ja no som el què erem...